19 October 2009

Jakartaaaaa

Where to begin men... Vorige week maandag heb ik besloten, omdat ik hoorde dat ik op vrijdag maar een halve dag hoefde te werken, om Medy te bezoeken in Jakarta (zij loopt daar nu ook een stage bij een telecom bedrijf)..

Dus vrijdagmiddag ben ik richting het vliegveld gegaan met de metro en mn kleine koffertje.. Het is maar een vlucht van iets meer dan een uur (en het is in JKT een uur eerder dan het hier in SG is) dus ik was er binnen no time.. En het scheelt natuurlijk dat ik al in slaap was gevallen voordat de 'on your left and right are the emergency exits' speech was begonnen..

Dus ik kom daar aan om half zes plaatselijke tijd. Medy had me al gewaarschuwd voor de taxi's.. En dat ik geen gebruik mocht maken van andere maatschappijen behalve blue bird, gamya en/of express.. Vergeleken met Singapore is Indonesie (of iig JKT) hella dangerous.. Er blijken dus af en toe taxi's naar plekken toe te rijden, waar je niet heen wilt, dan stappen er aan beide kanten mensen in die je bedreigen en je beroven.. En laat dat nou wel het laatste zijn wat ik wilde besloot ik dus een blue bird taxi te pakken.. Dus er komt een man naar mij toe die zegt blue bird?! Dus ik, jaa.. En hij neemt me mee.. Jah, leuk gingen we dus naar een zwarte auto zonder enkele stickers drop.. Dus ik 'thanks, but no thanks' en dat kon die man echt niet waarderen.. Voor het uur dat ik daar buiten heb gestaan bleef die dus steeds in een straal van 5 meter.. Maar oke, ik dus de officiele stand zoeken van blue bird. Leuk kreeg ik een nummertje (47) en ik dacht prima zal wel fftjes, als in 15 minuutjes ofzo, wachten zijn maar it's all good.. Well people, i've waited for MORE then an hour! Omdat iedereen dus wel weet dat blue bird te vertrouwen is, wilt iedereen ook alleen maar blue bird.

Nou oke, ik naar Semayan city want Medy, Edo en Nadiah (Edo's vrouw) waren daar op mij aan het wachten. Vrijdagmiddag was er een Jakarta weer een aardbeving maar omdat aardbevingen daar niet common zijn was er nogal wat paniek.. We hebben lekker gegeten (sateh kaming me likey!) en zijn daarna naar Medy's place gegaan.. Ze woont in een superleuk appartement op de 23e verdieping hartje Jakarta.. Lucky for her housing is (for us) cheap as a mofo.. Waar zij een paar honder euro's voor betaald, zou je in Singapore meer dan 1000 euro voor moeten betalen..

En een weekendje weg zou geen weekendje weg zijn zonder PARTYYYY.. Dus toen waren we naar Blowfish gegaan waar dj Goodgrip (jah die uit NL) draaide.. En de grap is dus, in NL zou ik NEVER-NOOIT naar een feest gaan waar een dj als dj Goodgrip draait. Want ik maak geen grap, ik had net zogoed op een middelbare school feest kunnen zijn want hij draaide echt als Chuckie in 1999.. En ook echt te afgezaagde nummers, waarvan je weet dat het gwon een vast setje is.. Maar ik moet hem probs geven voor het feit dat hij 'This is sick' draaide (nog altijd one of my fav), maar daar tegen over stond dan weer dat hij ook samir's theme heeft gedraaid.. Maarja, hier in Azie stel je je eisen nogal bij dus ik kon het (na een paar tequila's) best waarderen..

Zaterdag waren we naar een pretpark (ancol - dufan) gegaan met 2 collegaatjes van Med (die overigens geen engels spraken, but hey im cool with everything..) en het is zoo raar om een pretpark te zijn waar alles gwon nog steeds goedkoop is. Want indonesie is echt HELLA cheap, in tegenstelling tot stinky singapore hihi.. Ik heb er een shampoo gekocht voor 35 euro cent.. Die hier nog gewoon 3 euro is.. Na het pretpark hebben we in de jacuzzi van het appartementencomplex gezeten (terwijl het regende en omweerde..) in een bikini met t-shirt (want het is wel een islamitisch land) om daarna samen met Edo en Nadia naar een afscheidsfeestej te gaan (waarvan ik nu eigenlijk nog steeds neit weet wie's afscheidsfeestje het was)

Zondag hebben we heeeerlijk uitgeslapen om daarna te brunchen met Joel (ja die uit zoetermeer) met zijn vrouw en HEEEEEERLIJKE zoontje, Edo en Nadiah.. Om vervolgens met heel veel haast naar het vliegveld te gaan om op tijd te zijn..

Ik heb echt een geweldige tijd gehad, en tegenover het feit dat het zo onveilig is staat wel dat alles veeel en veeeeeeeeeeeeeel goedkoper is dan in Singapore.. Ik ben van plan om in November Medy nog een bezoekje te brengen en als het me lukt zal ik vanmiddag even foto's erbij plaatsen!!

Ik ga nu echt even doen alsof ik productief ben!!

xoxo

0 reactions:

Post a Comment