06 October 2009

Singapore is fugly

Omdat ik nog steeds niet weet of ik nou in het NL of in EN moet bloggen, maar eentje in de taal die ik zo mis..

Weet je hoe Nederlands altijd roepen naar mensen die emigreren van een warm (Curacao) land naar een koud Nederland dat ze gek zijn (Ayla, Im sure Ive said it to you a loooong loooong time ago..). I totally understand it know.. In Nederland leef je naar seizoenen toe.. Als het herfst is verlaat het laatste beetje pigment je huid en bereid je je voor op je wintervet, schaatsen en erwtensoep.. En alle dingen die bij de winter horen (kerst, nieuwjaar, slapen, vroeg donker..). En dan is het dus winter en ervaar je al die dingen waar je je op hebt voorbereid.. En dan, dan wordt het opeens weer een beetje warmer en besef je je dat het weer bijna lente is en dat het misschien zelfs in april ergens al een keer terras weer is en dat als het bijna lente is het dus ook alweer bijna zomer is.. Zonder dat ik het me besefte is dit iets ontzettend fijns, je moet altijd iets 'naars' hebben om het 'leuke' geheel te kunnen ervaren. Nou in Singapore is het ALTIJD warm.. En soms regent het.. Je hebt echt geen MOER om naar uit te leven behalve de douche want ik zweet de hele dag door..

Hmm, een van de laatste conversaties die ik in NL had met mijn vader ging erover dat hij Singapore steeds een mooier land vind worden. Hij is zo'n 40 jaar geleden naar NL geemigreerd en probeert ongeveer elk jaar terug te gaan om zijn zieke moeder te bezoeken. But I can reasure you, SINGAPORE IS FUGLY! Alles aan dit land is fake! Ik had ook in Dubai kunnen zijn. Singapore heeft geen natuurlijke bronnen van zichzelf dus alle 'mooie' dingen (zoals de stranden palmen etc) zijn gewoon geimporteerd uit Indonesie.. Omdat het zo'n klein land is (tis meer een stad..) en dr zoveel mensen wonen woont IEDEREEN in flats.. Wat betekent dat er OVERAL betonnen flats staan.. En er wordt ook OVERAL gebouwd.. Als een flat een jaar of 40 is, gooien ze m om en maken ze een nieuwe.. Rotterdam en Amsterdam (en zelfs Den Haag) centraal zijn dr NIKS bij.. Ook de mensen zijn lelijk, het is heer veel geaccepteerder om eigenaardigheden (zoals kromme tenen, moedervlekken met 10 cm lange haren, wijnvlekken etc etc) te laten voor wat het is.. Ik kan je verzekeren als je nog lamlendig bent van avondje stappen ervoor is dat echt niet fijn voor je lege maag..

Hmm het klinkt nu waarschijnlijk alsof ik Singapore echt superkut vind, maar ahaha dat valt reuze mee.. Ik heb het hier echt onwijs naar mn zin, heb een paar leuke mensen gevonden om mee te hangen (incl. een mede Gossip Girl watcher) en singapore heeft ook zo zijn grappige dingen.

Als je hier bijvoorbeeld in een foodcourt gaat eten en je wilt een plekje 'reserveren' dan leg je dus gwon een pakje zakdoeken op tafel. FOR REAL! Mensen respecteren dat dus ook gewoon en gaan er nietop zitten moet je voorstellen dat zoiets zou werken bij Vapiano..

Ik ben ook zondag voor het eerst langs mijn oma geweest en dat was een hele deprimerende ervaring. In NL ben ik ook nog nooit in een bejaardentehuis geweest en alles wat ik me in mn hoofd had geprent over bejaardenhuizen zo was het ook.. Beneden zat een man in een rolstoel alleen met zijn hoofd tegen de muur en de dames bij mijn oma op de kamer waren meer dood dan levend.. Zombies zijn niet fictie.. Mijn oma herkende mij niet, ook al is ze verder wel allert.. En van paps hoefde ik maar 1x langs...

Hmm, ik zou wat meer foto's hier online moeten zetten het is zoveel lettertjes allemaal ahaha...

Ik had nog 1 ding wat ik jullie wou vertellen, maar het zit zo ver achterin me hoofd.. Ohhja ik weet het alweer.. Wat dus ook zo bizar is aan SG het eten is echt RETENgoedkoop (een degerlijke maaltijd bij een foodcourt is rond de 4 dollar - 2 euro, een westerse maaltijd is rond de 20 dollar - 10 euro), en de taxi's zijn ook niet te duur.. Vanaf Orchard naar mijn appartement snachts (dan moet je 150% betalen) is rond de 10 dollar - 5 euro, dat is in NL niet eens het starttarief!! Maar voor de rest is alles echt DUUR, Zara is duurder dan in nl Topshop is duurder dan in London, River Island is duurder dan Rotterdam.. Zelfs Louis Vuitton is 15% duurder dan op de PC.. En ook dingen als shampoo en gezichtsreinigers zijn allemaal gewoon even duur... Hallo ik heb niet 12 uur in het vliegtuig gezeten om producten te kopen die ik in NL voor dezelfde prijs aan kan schaffen.. Tuurlijk he je hier ook producten die wij niet hebben (bijv. shampoo voor kalende vrouwen is hartstikke common, en ook alles is met whitening..) Maar ik moet echt in de gaten houden dat geld hier echt hard rolt..

Nou ik ben over 10 minuten klaar met werken..
Ik ga even doen alsof ik vandaag wat heb gedaan..

xoxo

0 reactions:

Post a Comment